سوالات و گرامر زبان انگلیسی

ویژه دانش آموزان ، دبیران و علاقمندان به فراگیری زبان اتگلیسی

سوالات و گرامر زبان انگلیسی

ویژه دانش آموزان ، دبیران و علاقمندان به فراگیری زبان اتگلیسی

وزارت آموزش و پرورش

اداره كل آموزش و پروش اصفهان

آموزش و پرورش برخوار

سوالات و گرامر زبان

'مدرسه راهنمايي نوايي

ضمن خدمت فرهنگيان

سامانه هوشمند پيام كوتاه

بسيج سرجوب

بانك ملي

نکـــــاتی درباره ی no-any-some

چهارشنبه, ۴ آبان ۱۳۸۴، ۰۸:۰۹ ق.ظ

نکـــــاتی درباره ی no-any-some

 

some به معنی مقداری یا تعدادی صفت مقدار می باشد و می تواند قبل از اسمهای قابل شمارش جـمع و همچنین قبل از اسمهای غیر قابل شمارش بکار رود .

 

I have some books.

I have some money.

Some

 اغلب در جمــلات مثبت بــکار می رود و معادل آن در جملات منفی و سـوالی کلمه ی any  به معنی هیچ یا اصــلأ می باشد . توضیح اینکه any همــانند some مـی تواند هم قبـل از اسمهای قابــل شمارش جمع و هم قبل از اسمهای غیر قابل شمارش بکار رود .

 

There are some pens on the table.

There are not any pens on the table.

Are there any pens on the table?

 

 تذکر1 : در جمـــلات منفی می توانیم ترکیب not any را حذف کرده و بجای آنــــها کلمـه ی no را قـرار دهیم . no نیز همــانند some و any هم قبل از اسمهای قابــــل شمارش جمـع و هم قبــــل از اسمهای غیر قابل شمارش بکار می رود .

تذکر2 : no در جملات مثبت بکار می رود ولی به جمله مفهوم منفی می بخشد .

 

There are not any pens on the table.

There are no pens on the table.

 

I did not drink any milk.

I drank no milk.

 

 یادآوری :کلمات مرکبی که با some any و no ساخته می شوند نیزاز قوانین فوق پیروی می کنند.

somebody – someone - something

anybody – anyone - anything

nobody - no one - nothing

 

I see somebody in the library.

She didn't eat anything.

You will say nothing.

 

زیر گرینه ی درست خط بکشید.

1. I didn't see …………….. money in the box .

a.any                    b.no                          c.many                        d.some             

 

2. Do you see ……………. snow on the ground ?

a.no                      b.many                     c.any                           d.some

 

3. There is …………… water in the glass.

a.no                      b.some                     c.little                          d.a,b and c

 

4. I didn’t ask …………… to help me.

a.nobody              b.somebody                c.anybody                      d.a and c

 

Good Luck_M.Davari 

۸۴/۰۸/۰۴
محمد داوری دولت آبادی

نظرات  (۱۷)

سلام خیلی خوب بود مرسی
با سلام
لطفا به سایت شبکه آموزش به آدرس زیر برویدhttp://www2.irib.ir/amouzesh/d/page_sh.asp?key=3&ov=444
فکر می کنم اشتباه زیاد داره در کاربرد any وno
با تشکر
سلام
ماشالا اینقدر مطالبتون پربار و خوب بود که من دلم نیومد به غیر از وبلاگ خودتون جای دیگه باشه
آخه یه بخش انگلیسی داشتم اول خواستم مطالبتون رو کپی کنم و منبع رو درج کنم ولی دیدم چه بهتر که مطالبتون رو مستقیم لینک بدم
امیدوارم موفق باشید
Hello Mr Davari
It's written here that we can just use (not any) and no with plural countable nouns, so i ahvae a question. why we can not use it with singular countable noun?. for example: Do you have a pen? no i havn't any pen in. or I have no pen in with myself.
Good luck nad best wishes
عالی بود مرسی اگه امکان داره مجموع کامل گرامر را درج کنید
شما مال کدوم شهر هستید؟ razaz_s@yahoo.com
دمت گرم

دانشجوی فوق لیسانس
سلام خسته نباشید
ببخشید میخواستم بگم که من باید یه پاور پوینت در باره ی زبان درست کنم و از مطلب های شما هم استفاده کنم.راضی هستید یا نه؟ البته من اسم وبلاگتون رو توی پاور پوینتم ذکر میکنم.
با آرزوی موفقیت
ممنون.خیلی خوب و مفید بود.استفاده کردم.
معلم تازه کار هستم
عالییییییییییییییییییییی
۱۴ دی ۹۲ ، ۱۸:۴۰ محمدرضاخادمی

خیلی خوب بود مرسی


سلام
چرا جواب تستها رو نذاشتین ؟؟؟میخوام ببینم درست حل کردم یا نه؟
۱۲ دی ۹۳ ، ۱۶:۳۲ mortezaghodosian@gimail.com
Thanks
Kheeeeeeeeeeeili khob bood damet gaaaaarm
 ممنونم خوب بود..
میییییسسسسسی

محشر بود

۱۲ شهریور ۹۵ ، ۱۶:۴۲ بهزاد کردستانی

بسیار عالی .... سپاسگزارم از آموزش خوبتون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی