بارم بندی درس زبان خارجی پایه اول دبیرستان
بارم بندی درس زبان خارجی پایه اول دبیرستان
الف- ارزش یابی مستمر (ارزش یابی کتبی و شفاهی در طول نوبت اول، دوم و در صورت تشکیل کلاس دوره تابستانی) : | |
1- فعالیت های کلاسی کتبی (20 نمره ) شامل: | |
1-1 انجام تکالیف درسی و پاسخگویی به سوالات | 5 |
2-1 آزمون های مستمر کلاسی | 5 |
3-1 فعالیت های کلاسی شفاهی | 10 |
| |
ب- ارزش یابی پایانی (نوبت اول، دوم، شهریور و یا دوره تابستانی) | |
ب -1) ارزش یابی شفاهی پایانی (10 نمره) | |
1-1 سرعت مناسب | 1 |
2-1 آهنگ، تکیه و تلفظ صحیح | 1 |
3-1 سلیس خوانی | 2 |
4-1 درک مطلب | 2 |
2 - بازگویی و خلاصه کردن مطلب خوانده شده (دانش آموزان پس از خواندن بخشی از یک درس، نکات مهم آن را در یک یا دو جمله بیان می کنند). | 5/1 |
3 - نقش های زبانی (در این قسمت مهارت دانش آموزان در اجرای مکالمات مربوط به Language Function مورد ارزش یابی قرار می گیرد) . لازم به توضیح است که در زبان های فرانسه و آلمانی بخش "مکالمه" جایگزین نقش های زبانی می شود. | 5/1 |
4 - تلفظ صحیح ( ارزش یابی در این بخش صرفاً به قسمت Pronunciation کتاب محدود می شود). تذکر: از 10 نمره ی ارزش یابی شفاهی پایانی نوبت دوم، 5/2 نمره به نیمه اول و 5/7 نمره به نیمه دوم کتاب تعلق می گیرد. | 1 |
ب -2) ارزش یابی کتبی پایانی (30 نمره) | |
1 - دیکته - یک یا دو حرف جا افتاده از دوازده لغت در قالب جملات را بنویسد. | 3 |
|
|
1 -2 جایگزین کردن لغات در جملات (9 لغت در 8 جمله) | 4 |
2 -2 تشخیص کلمات مترادف و متضاد از طریق بافت | 1 |
3 -2 یافتن واژه های مناسب به منظور تکمیل جملات ناقص با استفاده از دانش زبانی دانش آموز | 1 |
4 -2 پرسش های چهارگزینه ای | 2 |
|
|
1 -3 در این قسمت متنی در سطح متون کتاب انتخاب می شود و دانش آموزان به سوالات مربوطه پاسخ می دهند. انواع سوالات: Completion, Multiple choice, True/ False, Wh questions, Yes/ No questions | 4 |
2 -3 (Sentence Comprehension) : در این بخش یک یا دو جمله در هر سوال گنجانده می شود که درک آن ها مستلزم دانستن نکته مهمی باشد.درمورد این جملات سوال به صورت چهار گزینه ای داده می شود. | 3 |
|
|
1-4 سوالات چهارگزینه ای | 2 |
2-4 مرتب کردن جملات به هم ریخته | 2 |
3-4 کامل کردن جملات ناقص | 2 |
4-4 پاسخ به سوال باتوجه به تصویر | 2 |
مکالمات ناقصی که توسط دانش آموز کامل می شوند . سوالات این بخش به قسمت Language Function کتاب درسی مربوط می شوند. لازم به توضیح است که در زبان های فرانسه آلمانی بخش مکالمه جایگزین نقش های زبانی می شود. | 3 |
این بخش به دو شکل می تواند مورد ارزش یابی قرار گیرد: الف- استفاده از ستون و دادن مثالی برای هر ستون دانش آموزان لغات داده شده را در ستون های مربوط قرار می دهند. ب - دادن مجموعه ای از لغات که همه به جز یکی در یک صدا مشترک هستند. دانش آموزان لغت مربوطه را می یابند. | 1 |
جمع نمرات | 30 |
توجه: در ارزش یابی کتبی پایانی نوبت دوم از مجموع 30 نمره، 5/22 نمره ی آن متعلق به نیمه دوم کتاب درسی و 5/7 نمره ی آن متعلق به نیمه اول کتاب درسی می باشد.