بارم بندی درس زبان خارجی (3)
بارم بندی درس زبان خارجی (3)
الف- ارزش یابی مستمر : (20 نمره) | |
1- فعالیت های کلاسی کتبی شامل: ( 10 نمره ) | |
1-1 انجام تکالیف درسی و پاسخگویی به سوالات | 5 |
2-1 آزمون های مستمر | 5 |
2- فعالیت های کلاسی شفاهی شامل : (10 نمره ) | |
1-2- خواندن شامل: (6 نمره) | |
2-2- سرعت مناسب | 1 |
3-2- آهنگ، تکیه و تلفظ صحیح | 1 |
4-2- سلیس خوانی | 2 |
5-2- درک مطلب | 2 |
6-2- بازگویی و خلاصه کردن مطلب خوانده شده (دانش آموزان پس از خواندن بخشی از یک درس، نکات مهم آن را در یک یا دو جمله بیان می کنند). | 5/1 |
7-2- نقش های زبانی ( در این قسمت مهارت دانش آموزان در اجرای مکالمات مربوط به Language Function مورد ارزش یابی قرار می گیرد) . | 5/1 |
8-2- تلفظ صحیح ( ارزش یابی در این بخش صرفا به قسمت Pronunciation کتاب محدود می شود. لازم به توضیح است که ارزش یابی تلفظ فقط در مورد زبان های انگلیسی و فرانسه است | 1 |
جمع | 20 |
ب _ ارزش یابی پایانی (نوبت اول ، دوم و شهریور ) (40 نمره) | |
1- دیکته: یک یا دو حرف از واژه در جمله حذف شود (16 مورد). | 4 |
2_ واژگان شامل ( 10 نمره ) | |
1-2- جایگزین کردن لغات در جملات (9 لغت در 8 جمله) | 4 |
2-2 - یا فتن واژه های مناسب به منظور تکمیل جملات ناقص با استفاده از دانش زبانی دانش آموز | 3 |
3-2 - تشخیص اجزاء کلام (اسم ، صفت ، ضمیر و غیره ) از طریق بافت ( Context) | 3 |
3- درک مطلب: ( 11 نمره ) | |
1-3 - در این قسمت متنی در سطح متون کتاب انتخاب می شود و دانش آموزان به سوالات مربوطه شامل: (Completion, Multiple choice, True/ False, Wh questions Yes/ No questions) پاسخ می دهند | 4 |
2-3 - (Sentence Comprehension): در این بخش یک یا دو جمله در هر سوال گنجانده می شود که درک آن ها مستلزم دانستن نکته ای می باشد.درمورد این جملات سوال به صورت چهار گزینه ای داده می شود | 4 |
3-3- متن Cloze (از آنجا که نمونه های Cloze درکتاب درسی نیامده است لذا لازم است دبیران محترم این پایه، در کلاس و در آزمون های مستمر ، دانش آموزان را با این نوع آزمون آشنا سازند.) | 3 |
4- دستور شامل: ( 9 نمره ) | |
1-4 - سوالات چهارگزینه ای | 3 |
2-4 - مرتب کردن جملات به هم ریخته | 2 |
3-4 - کامل کردن جملات ناقص | 2 |
4-4 - پاسخ به سوال با توجه به تصویر | 2 |
5- نقش های زبانی مکالمات ناقصی که توسط دانش آموز کامل می شوند. سوالات این بخش به قسمت Language Function کتاب درسی مربوط می شوند . | 4 |
6- تلفظ این بخش به دو شکل می تواند مورد ارزش یابی قرار گیرد: الف- استفاده از ستون و دادن مثالی برای هر ستون دانش آموزان لغات داده شده را در ستون های مربوط قرار می دهند. ب _ دادن مجموعه ای از لغات که همه به جز یکی در یک صدا مشترک هستند . دانش آموزان لغت مربوطه را می یابند. | 2 |
جمع | 40 |