سوالات و گرامر زبان انگلیسی

ویژه دانش آموزان ، دبیران و علاقمندان به فراگیری زبان اتگلیسی

سوالات و گرامر زبان انگلیسی

ویژه دانش آموزان ، دبیران و علاقمندان به فراگیری زبان اتگلیسی

وزارت آموزش و پرورش

اداره كل آموزش و پروش اصفهان

آموزش و پرورش برخوار

سوالات و گرامر زبان

'مدرسه راهنمايي نوايي

ضمن خدمت فرهنگيان

سامانه هوشمند پيام كوتاه

بسيج سرجوب

بانك ملي

سال سوم دبیرستان - گرامر درس چهار

جمعه, ۱۵ آذر ۱۳۸۷، ۱۲:۴۱ ب.ظ

http://jametg.blogfa

مصدر با to

 1) بعد از بعضی از افعال، فعل بعدی به صورت مصدر با to می آید. بعضی از این افعال عبارتند از :

want – ask – tell – try – promise – forget – agree – decide – plan – like

 

مانند :

I want to go to cinema this evening.

I forgot to turn off the T.V last night.

I promised to get good marks this year.

I tried to learn fishing last year.

 

بعضی از این افعال می توانند قبل از مصدر با to، مفعول داشته باشند. این فعل ها عبارتند از :

want – ask – tell- promise – like – expect

 

به مثال های زیر توجه کنید:

من از او خواستم که برایم یک رادیو بخرد.

I wanted him to buy me a radio.

 

من از آنجا خواستم که به من کم کنند.

I asked them to help me.

 

من به مری گفتم که تکالیفش را با دقت انجام دهد.

I told Mary to do her homework carefully.

 

من به مادرم قول دادم که امروز در خانه بمانم.

I promised my mother to stay at home today.

 

من دوست دارم که جان انگلیسی را یاد بگیرید.

I like John to learn English.

 

آنها از او انتظار داشتند که سروقت بیاید.

They expected him to come on time.

 

ملاحظه می کنید که در این مثال ها، بعد از فعل، مفعول آمده است و بعد از آن مصدر با to آمده است.

  تمرین : گزینه صحیح را از میان گزینه های داده شده انتخاب کنید.

 

1. I asked Mary -------------- the room

a) clean

b) to clean

c) cleaned

d) cleaning

 

2. My mother advised me -------------- an overcoat on rainy days.

a) wear

b) wearing

c) to wear

d) wore

 

3. I have a headache, so I -------------- you to turn the T.V

a) expect

b) invite

c) try

d) forget

 

4. I like my new job, so I try -------------- my best in the office.

a) doing

do

c) did

d) to do

 

5. She was very tired. She asked me -------------- tea.

a) make

b) to make

c) making

d) made

 

6. Some children are forced -------------- that is not suitable or them and they don’t like it.

a) work

b) working

c) to work

d) worked

 

7. The -------------- of the pool was so great we could not touch the bottom.

a) long

b) deep

c) depth

d) width

 

8. The room is three meters -------------- and four meters wide.

a) deep

b) death

c) long

d) length

 

9. A -------------- medal is awarded to the winner of very competition of Olympic.

a) silver

b) cupper

c) bronze

d) gold

 

10. The teacher expected the students -------------- the questions correctly.

a) answer

b) to answer

c) answered

d) answering

۸۷/۰۹/۱۵
محمد داوری دولت آبادی

نظرات  (۸)

سلام
وب خوبی داری
احسنت
دوست عزیز می تونی لوگوی منو برای مدت دو هفته تو وبت بزاری
می دونی چرا دو هفته
چون من تو مسابقه وبلاگ نویسی شرکت کردم - گوشه وبم نوشتم تو کدوم مسابقه
این دو هفته - دو هفته آخرشه
ممنون می شم اگه بزاری چون شدیدا به بازدید کننده نیاز دارم
فقط می خوام که لوگو مو برای دو هفته بزاری
اگه نیاز داشتی
کارت اینترنت 3 ساعته هم یه چند تایی دارم
خواستی بگو تا یوزر و پسورد و شمارشو بهت بگم
باز هم می گم
ممنون می شم اگه لوگو مو بزای
درضمن با عرض معذرت نمی تونم تو این دو هفته تبلیغات تو وبم بزارم برای همین نمی تون دو طرفه تبادل لوگو کنم
برا همین اگه خواستی می تونم لوگو تو تو وب دیگم بزارم آدرسش رو می نویسم خواستی برو ببین:
www.abnilooar.blogfa.com
۱۸ آذر ۸۷ ، ۱۴:۲۴ آفتاب ایرانی
سلام
وبت توپ توپه
هر وقت آپ کردی خبرم کن یادت نره ها
به منم یه سری بزن
منتظر حضورت هستم
۱۹ آذر ۸۷ ، ۰۸:۱۴ حبیبالماسیان
با سلام. عید بر شما مبارک
سلام
به وبلاگ ما هم سری بزن... دست خالی برنمی گردی!
سلام به وبلاگ من هم سر بزنید. در زمینه زبان انگلیسی و کتاب های صوتی فعالیت می کنم.
ضمنا خوشحال میشم نظرتونو در رابطه با تبادل لینک بدونم!
با تشکر
با اجازه از مطلبتون استفاده می کنم و کپی می گیرم ...
۰۸ دی ۸۷ ، ۱۸:۳۷ حمید حسین زاده
من هم از مطالب متنوع شما استفاده خواهم کرد.
شاد باشید
thanks alot

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی